10 najlepszych postanowień noworocznych

  1. Prowadź dziennik dietetyczny. Da to tobie pełniejszy obraz tego co jesz i pozwoli uświadomić obszary, które możesz ulepszyć. Pamiętaj o zapisywaniu przekąsek i napojów, które potrafią skutecznie zwiększyć dzienną ilość przyjmowanych kalorii.  Sprawdź kiedy masz ochotę na słodkie lub tłuste przekąski i miej pod ręką zdrową alternatywę.
  2. Bądź realistyczny. Zamiast zaczynać z początkiem roku następną dietę cud o zakończeniu której przybierzesz na wadze w mgnieniu oka, stosuj metodę małych kroków. Zacznij od małych zmian w swoich nawykach żywieniowych a z czasem zobaczysz, że staną się one rutyną.
  3. Idź na ryby. Jedz przynajmniej 2 porcje ryb w tygodniu. Olej rybi zawiera kwasy omega 3 które chronią serce  a jod zawarty w owocach morza reguluje metabolizm.
  4. Witamina D do pełna. Ryby, jaja, wątróbka to doskonałe źródło tej witaminy, która odpowiada za wchłanianie wapnia. W naszej strefie klimatycznej wszyscy cierpią na jej niedobór od listopada do marca .
  5. Naucz się gotować. Większość ludzi gotuje 5 różnych dań w tygodniu. Próbując nowych przepisów nie tylko urozmaicisz swoją kuchnię ale także zapewnisz sobie odpowiednią ilość składników odżywczych.
  6. Więcej jaj. ostatnie badania wykazały, że jajka zawierają wyższy poziom  witaminy E I selenu I ponad 70% witaminy D niż poprzednio sądzono.
  7. Sprawdzam. Przed kupnem zawsze czytaj etykietę produktu. Wtedy naprawdę będziesz wiedział co wiesz. Zwróć szczególną uwagę na  zawartość soli, cukru i tłuszczu
  8. Oszczędzaj kolana. Zawsze biegaj po miękkim gruncie – nigdy po asfalcie. Według niektórych trenerów bieganie boso drastycznie zmniejsza obciążenie stawów
  9. Czekolada. Jeżeli nie potrafisz odmówić sobie błogiej słodkości pamiętaj że im czekolada gorzka tym bardziej jest zdrowa
  10. 10. Pójdź na masaż. Sprawdź na własnej skórze jak bardzo dobry masaż zmniejszy poziom hormonu stresu (kortyzol) i zwiększy dobre samopoczucie (serotonina).