Dwa lata temu mój bliski przyjaciel – Marcin – miał problemy ze snem. Od kilku tygodni zażywał potrójną dawkę melatoniny, którą kupił aptece, jednak bez widocznej poprawy.

W przypływie desperacji, szukając lepszej alternatywy w Internecie, przypadkowo natknął się na wywiad z CEO ds. genetyki międzynarodowej firmy GSK – Allenem Roses – który w rozmowie z dziennikarzem brytyjskiego dziennika The Independent powiedział:

Ponad 90% leków działa tylko na 30-50% pacjentów.

Można sobie tylko wyobrazić jego szok i zdziwienie gdy przeglądał tabelkę ze statystyczną skutecznością poszczególnych rodzajów leków. Niedowierzając własnym oczom zwrócił się do mnie z prośbą o radę…

 

Dlaczego tabelki nasenne nie działają?

Współczesna medycyna podchodzi do problemów zdrowotnych nadzwyczaj powierzchniowo – fizycznie i chemicznie. Dzieje się tak z prawie każdą chorobą choć aż do 85% z nich może mieć podłoże psychosomatyczne.

W przypadku problemów ze snem serwuje ona gotowe, choć często nieskuteczne, rozwiązanie w postaci tabletki ze środkiem uspokajającym w odpowiednio dużym stężeniu. Zmniejsza on wrażliwość mózgu, dzięki czemu hamuje procesy myślowe – na poziomie chemicznym zmusza niejako umysł do wyciszenia się, co pozwala ciału zasnąć, choć nie dotyka przyczyny objawiającej się w zaburzeniach snu.

 

Oczywiście, pewna część problemów ze snem może mieć powody czysto fizyczne i da się je rozwiązać dzięki stosowaniu się do Ośmiu Zasad Zdrowego Snu. Jednak jeśli zastosowanie ich nie niweluje całkowicie Twojego problemu oznacza to iż przyczyna leży w Twoim umyśle i w związku z tym tam też należy szukać rozwiązania.

W takim przypadku zaburzenie snu jest jedynie symptomem. Chemiczne stłumienie go sprawi iż może on zacząć przejawiać w inny sposób w Twoim życiu. Jednocześnie pozostawiając przyczynę problemu nierozwiązaną uzależniasz się od tabletek nasennych.

 

Rzeczywista przyczyna problemów ze snem

Istnieje wiele rodzajów zaburzeń snu.
Poniżej przedstawiam psychosomatyczne przyczyny kilku z nich.

  • Uświadomione ale nie rozwiązane problemy emocjonalne mogą ujawnić się jako problemy z zasypianiem. Natrętne myśli, negatywne emocje, nieprzyjemne odczucia fizyczne, bezsenność lub koszmary to tylko kilka ze sposobów w jaki nieświadomy umysł komunikuje nierozwiązany problem.
  • Nieuświadomione negatywne emocje mogą przejawiać się w postaci moczenia nocnego.
  • Problemy z wypoczęciem podczas snu związane są z jego płytkością – jeśli umysł nie jest w stanie całkowicie się odprężyć z powodu natrętnych myśli lub negatywnych emocji , ciało nie będzie się w stanie się w pełni zregenerować lub zajmie mu to znacznie więcej czasu.
  • Alternatywną przyczyną problemów z zasypaniem jest natłok myśli, niekoniecznie negatywnych – czasem są one budujące, ekscytujące, ciekawe… Jednak aby właściwie wypocząć i z łatwością zasnąć ważne jest abyś umiał je „wyłączyć” gdy przychodzi na to właściwy czas.

Umysł tak jak ciało zawsze stara się jak najlepiej sprostać życiowym wyzwaniom. Obecnie operuje on najlepszym znanym mu rozwiązaniem, nawet jeśli nie jest ono dla Ciebie korzystne. Celem coachingu jest ustalenie przyczyny takiego działania oraz odnalezienie innego, zdrowszego dla Ciebie rozwiązania.

Coaching Zdrowia jest podejściem reprezentującym koncentrację na przyczynie problemu oraz zniwelowaniu jej skutków. Dzięki temu uzależniające tabelki nasenne staną się zbędne, a Ty będziesz mógł odzyskać kontrolę nad swoimi emocjami, snem i życiem.

 
 
 
 
 

Jak wygląda proces coachingu?

Zanim spotkamy się po raz pierwszy prześlę Ci ankietę z pytaniami na które należy odpowiedzieć przed rozpoczęciem pracy. Jej celem jest sprecyzowanie celów coachingu. Następnie umówimy się na pierwsze spotkanie, aby się poznać, ustalić ramy formalne i orientacyjny czas pracy. To spotkanie jest darmowe i dopiero po nim podejmiesz decyzję o zakupie i formie płatności.

Praca z bezsennością trwa do czterech sesji coachingowych w zależności od charakteru oraz głębokości jej przyczyny. Podczas coachingu zlokalizujemy przyczynę negatywnych emocji, a następnie poprowadzę cię przez proces uwolnienia się od nich, dzięki czemu zapomnisz o swoich problemach ze snem. Więcej o tym czym jest coaching i jak wygląda proces coachingu przeczytasz tutaj.

Sesje odbywają się w odstępach od 2 do 7 dni i trwają do 1 godziny. Po między nimi będziemy utrzymywali kontakt e-mailowy lub telefoniczny. Podczas sesji być może zajdzie potrzeba przekazania Ci pewnej wiedzy czy umiejętności lub wykonania przez Ciebie pewnych ćwiczeń w domu. W razie ewentualnych pytań lub problemów będziesz mógł się zwrócić z nimi do mnie także po zakończeniu pracy.

Adres biura w którym odbędzie się sesja otrzymasz e-mailem po podjęciu decyzji o inwestycji w coaching.

Koszt coachingu to 120 zł brutto za sesję.

Od czego zacząć?

Tutaj znajdziesz formularz rejestracji. Wypełnij go, a skontaktuję się z Tobą w przeciągu 24 godzin, aby przesłać Ci ankietę oraz ustalić datę pierwszego – informacyjnego – spotkania.